2. 2. 2014

Jak jsem k Rebelovi vybíral Bean! vol.I

OK, název už mám! Cíle jsem si určil a o své skvělé budoucnosti jsem už přestal pochybovat. Ale co ta káva? Co nakonec bude v těch sáčcích? A kruci.

Naštěstí jsem měl po ruce svého dobrého kamaráda z pavlače Špalka! Honza pracuje pro jednu brněnskou pražírnu a zrovna na podzim nakupovali nové kávy! Takže budou společné nákupy!

Honza vybral a nechal si poslat deset vzorků. Jakmile dorazily, seběhli jsme se a začali pražit samply. Mezi nimi byla spousta dobrot, které jsme toužili ochutnat! Na ty sáčky s ještě zelenou kávou jsme koukali jako mlsní kocouři. Už tehdy jsme měli pár favoritů, na které jsme se těšili: Costa Rica, Kenya, Ethiopia nebo Panama. Zelená je sexy, ale upražená víc!

Sample roaster
Pražení vzorků je docela jednoduchá záležitost. Dva kolečka, co jsou vidět na obrázku, ovládají čas a teplotu. Ty si nastavíte, zmáčknete tlačítko, zelená káva se v bubínku roztočí a začne na ni foukat horký vzduch. Asi po dvanácti minutách máte hotovo! Zbývá už jenom kávu rychle vychladit, nechat odležet pár dnů a připravit se na cupping! Sample roasting není o dokonalém výsledku ale o získáni představy o vybrané kávě a o rozpoznání potenciálu.

Zapomněl jsem dodat, že se samozřejmě tenhle proces opakuje s každým vzorkem zvlášť, takže nějaký čas nám to zabralo, ale ve volném čase jsme mohli aspoň debatovat o zrnech, defektech a stupních pražení! No a pít spoustu kafe, jak jinak.

V popředí Sidamo...To jsem ještě netušil jak moc ho chci!